چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اسرائیل به غرب رفح پنج شهید برجای گذاشت + فیلم (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) المیادین جزییات موافقت حماس با طرح آتش بس پیشنهادی را منتشر کرد آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح دبیرکل اتحادیه عرب: اسرائیل برای رفح نقشه شومی دارد حمله پهپادی دیگر مقاومت عراق به اهداف اسرائیلی؛ این‌بار جولان اشغالی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
سرخط خبرها

رئیسی: وطن‌دوستی از ویژگی‌های مهم نخبگی است | شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود

  • کد خبر: ۱۸۹۱۳۵
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
رئیسی: وطن‌دوستی از ویژگی‌های مهم نخبگی است | شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود
رئیس جمهور امروز در آئین روز ملی نخبگان با بیان اینکه وطن‌دوستی از شاخص‌های مهم نخبگی است، گفت: نخبگی باید در راستای حل مسئله مردم، وطن دوستی و مردم دوستی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سیزدهمین همایش ملی نخبگان اظهار داشت: ابتدا باید سر بر آستان ربوبی بساییم به خاطر نخبگان و استعداد‌های برتری که وجود دارند و باتلاش و مجاهدت در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کرده‌اند و افتخار برای کشور هستند.

وی افزود: تلاش نخبگان، پدران و مادران و مربیان و استادان و زمینه‌های رشد و پیشرفت در خانه، خانواده، مدرسه و دانشگاه بستر‌هایی برای رشد و تعالی به شمار می‌روند و هر کدام در نقش خود مثال زدنی هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سرمایه بزرگ نخبگان هستند، ادامه داد: در جایگاهی که قرار گرفتیم قله نیست. باید تلاش کرد با استعداد‌های برتر به جایگاه‌های برتری دست پیدا کنیم، چون ما سرمایه بزرگی در اختیار داریم و آن نخبگان هستند.

نخبگان سرمایه بزرگ کشور هستند

رئیسی با تاکید بر اینکه نخبگان سرمایه بزرگ کشور هستند و این سرمایه باید شناسایی شود، گفت: نگهداشت و هم افزایش بهره‌وری در پرتو حضور نخبگان در هر حوزه‌ای باید وجود داشته باشد و ارتقا یابد چراکه اگر سرمایه جای خود بماند و افزون نشود، دچار فرسایش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک جلوه آن حضور در عرصه‌های مدیریتی در حوزه‌های مختلف اداری و اجرایی است، تصریح کرد: این مهم است که جهت و حرکت نخبگی در کشور در راستای پیشرفت، مساله شناسی و حل مساله باشد.

نخبگان باید مسائل کشور را بشناسند

رئیس جمهور یادآورشد: نخبگان باید مسائل کشور را بشناسند و در راستای حل مساله مشارکت کنند.

رئیسی افزود: بنیاد ملی نخبگان مجموعه‌ای است که رهبر انقلاب با هدف شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان ایجاد کردند و در این مدت هم کار‌های خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی تغییر مدیریتی آنچه را که دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به آن اشاره کرد و این موضوع که بنیاد نخبگان بتواند با کمک خود نخبگان طرحی نو همراه با پیشرفت، ابتکار و خلاقیت دراندازد، باید اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور نکته اول را مردمی‌سازی، شناسایی و هدایت استعداد‌ها ذکر کرد و افزود: مردمی‌سازی در دولت مردمی باید جلوه عملی و اجرایی داشته باشد و در سخن باقی نماند.

شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود

رئیسی با اشاره به اینکه شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود، ادامه داد: کانون‌هایی باید به صورت فعال در مناطق مختلف کشور استعداد‌ها را شناسایی و معرفی کنند نه اینکه صرفا خودمعرفی و خوداظهاری باشد، شاید یک نخبه تمایلی به معرفی و شناخته شدن نداشته باشد و در گوشه‌ای اقدام به نوشتن کتاب یا ارائه کار‌های پژوهشی کند که البته این افراد باید در قالب همین کانون شناسایی شوند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->